Verkopen met

Verkopen met

Onze filosofie is eenvoudig: uitstekend werk leveren en zorgen voor meer dan tevreden klanten.

Wij zorgen en ontzorgen voor, tijdens en na het verkoopproces. Wij gaan voor het maximale resultaat, top fotografie, een uitstekend social media programma, video’s, verkoopbrochures en uw eigen woning verkoop website.

Wij zijn altijd bereikbaar en zeggen niet voor niets:

Ons verkoopproces

Stap 1
PERSOONLIJK GESPREK

Het besluit is gevallen, je wilt je huis verkopen. Samen plannen wij een afspraak voor een persoonlijk gesprek waarin we elkaar beter leren kennen. Wat is de reden voor verkoop? Wat verwacht je van je makelaar en welke stappen kunnen we samen nemen?  Wat is onze werkwijze en hoe denken we jouw woning te verkopen?

Stap 2
BEREKENEN VAN DE WAARDE

Wanneer het tussen ons klikt, gaan wij de woning inspecteren. Wij letten op de bouwkundige staat, de gebruikte materialen en de staat van onderhoud. Maar ook de mate van luxe, ruimte en natuurlijk de ligging zijn belangrijk. Door gebruik te maken van actuele marktcijfers berekenen we de waarde van de woning.

Stap 3
DE BESTE PRIJS

Nu de waarde is berekend bespreken we samen de te hanteren vraagprijs. Ligt de focus op een snelle verkoop of is er juist geen haast? Heb je al een andere woning gekocht en moet de verkoop netjes aansluiten? Of kun je naar een tussenoplossing en is vooral een hoge opbrengst belangrijk?

Stap 4
MARKETINGPLAN

In ons marketingplan maken wij gebruik van alle beschikbare communicatiemiddelen. Samen analyseren we de vermoedelijke doelgroep voor de woning en hoe we de potentiële kopers het beste kunnen bereiken. Welke middelen hebben we nodig om de woning zo goed mogelijk onder de aandacht te brengen.

Stap 5
DUIDELIJKE AFSPRAKEN

Wanneer wij je woning gaan verkopen maken we duidelijke afspraken. De opdracht voor verkoop wordt in een dienstverleningsopdracht vastgelegd zodat je precies weet wat je van ons mag verwachten. Wij werken met een vaste courtage dus er zijn geen verrassingen achteraf.

Stap 1
INFORMATIE EN FORMULIEREN

Wij onderzoeken de juridische zaken die van toepassing zijn bij de woning. Er wordt informatie opgevraagd bij de gemeente en het kadaster. Indien beschikbaar worden de plattegronden opgevraagd. Als verkoper vul jij de vragenlijst en de lijst van zaken in zodat de kijkers een duidelijk beeld krijgen van de woning.

Stap 2
FOTOGRAFIE

Een goede eerste indruk van de woning is heel belangrijk voor het toekomstige verkoopproces. Daarom werken wij met professionele fotografen die de woning zo goed mogelijk in beeld brengen. Er worden foto’s gemaakt van alle kamers, de tuin en omgeving. Verder wordt er een woningvideo gemaakt en 360o foto's.

Stap 3
VERKOOPTEKST

Wij maken een verkooptekst waarin we de woning beschrijven. Hierbij benoemen we alle USP's van de woning en beschrijven we de indeling, omgeving, straat en wijk waarin de woning staat. Ook worden alle kenmerken van de woning ingevoerd. 

Stap 4
KLANTENDOSSIER

Al onze opdrachtgevers hebben een eigen online klantendossier waarin ze precies kunnen volgen hoe de verkoop verloopt. Hierin staan alle gemaakte foto’s, de teksten en kenmerken van de woning. Samen met de verkoper bespreken wij de aanmelding en als alles goed is verwoord, wordt de woning aangemeld.

Stap 5
DE AANMELDING

Nu de presentatie klaar is kunnen we de woning gaan aanmelden. Allereerst worden onze zoekers en de zoekers van andere NVM-makelaars op de woning geattendeerd. Direct daarna wordt de woning gepresenteerd op Funda, onze eigen site maar ook andere verkoopsites zoals Jaap.nl.

Stap 1
WONINGPRESENTATIE

De woning staat nu officieel in verkoop en is vindbaar op internet. Elke woning van ons heeft een eigen website die bestaat uit het: adres.nl. De woning staat op Funda, hetmakelaarshuis.nl en andere woningsites. Ook is er een presentatie in onze etalage en de digitale zuil in ’De Rechter’. Indien gewenst staat er een verkoopbord in de tuin. 

Stap 2
BEZICHTIGINGEN

Waarschijnlijk lopen of rijden belangstellenden eerst door de straat voordat ze ons bellen voor een afspraak. Als we dan een afspraak inplannen, kun je dat direct zien in je eigen klantendossier. Wij proberen voor iedere belangstellende een bezichtiging in te plannen. Zo krijgt iedereen de mogelijkheid om zelf de woning te bekijken. 

Stap 3
NA DE BEZICHTIGING (EN)

Na elke bezichtiging maken wij een verslag dat gelijk zichtbaar is in het klantendossier. Zo ben je direct op de hoogte van het verloop van de bezichtiging en eventuele belangstelling.

Wanneer er specifieke vragen zijn van de belangstellenden nemen wij telefonisch contact op om dit te bespreken. 

Stap 4
BIEDINGEN

Zodra een potentiële koper besluit om een bieding te doen, overleggen wij dat voorstel direct met jou. Een bieding bestaat uit een koopsom, datum van overdracht en eventuele voorwaarden. Samen bespreken we wat het beste bod is en hoe we hierop gaan reageren.

Stap 5
ONDERHANDELING

Nadat er een bod is gedaan of soms zelfs meerdere, start het onderhandelingsproces. Samen bespreken we de mogelijkheden, kansen en de wensen die er zijn. Wij verkopen de woning en streven altijd naar de meest passende prijs en voorwaarden. Uiteindelijk ben jij degene die bepaalt aan wie je jouw huis verkoopt!

Stap 1
KOOPAKTE

Gelukt! De woning is mondeling verkocht. Alle gemaakte afspraken leggen wij vast in een schriftelijke koopakte. Wij nemen de koopakte met je door en ’vertalen’ alle juridische termen naar begrijpelijke taal. Als beide partijen akkoord zijn, wordt de koopakte getekend. Nadat de koper heeft getekend heeft hij of zij nog 3 dagen bedenktijd.

Stap 2
ONTBINDENDE VOORWAARDEN

Mogelijk heeft een koper ontbindende voorwaarden afgesproken. Dit kan zijn voor financiering maar ook bouwkundig of verkoop eigen woning. Wij bewaken deze voorwaarden en zorgen ervoor dat het proces juridisch goed verloopt. Zolang de voorwaarden niet zijn verlopen, blijft de woning staan op ‘verkocht onder voorbehoud’

Stap 3
NOTARISKEUZE

De notaris die de overdracht verzorgt, wordt gekozen door de koper. De datum van overdracht wordt bepaald door de partijen en het tijdstip door de notaris. De notaris maakt een leveringsakte aan de hand van de door partijen getekende koopakte.

Wanneer er specifieke vragen zijn van de belangstellenden nemen wij telefonisch contact op om dit te bespreken. 

Stap 4
EINDINSPECTIE

Op de dag van overdracht lopen we samen met de kopers nog een keer door de woning. Er wordt gekeken of de woning wordt opgeleverd zoals afgesproken en of alle besproken roerende zaken in de woning zijn achtergebleven. Ook noteren wij de meterstanden en maken een inspectierapport zodat er achteraf geen verrassingen zijn.

Stap 5
SLEUTELOVERDRACHT

Na de eindinspectie gaan wij samen naar de notaris voor de overdracht. Nadat beide partijen de leveringsakte hebben getekend, wordt de sleutel overgedragen en is de koper eigenaar geworden.

Blij? Dan horen wij dat graag, hiervoor sturen wij een beoordelingsformulier!

Beoordelingen

Gemiddeld een 9,2

Gratis waardebepaling voor je woning?

Vraag via onderstaande knop gratis en waardebepaling aan voor je woning.